Realitní portál hlavního města Prahy

2017

Realitní portál hlavního města Prahy

Kdo je klient

Odbor hospodaření s majetkem magistrátu hlavního města Prahy spravuje více než 1400 budov. 

Klientova východiska

Občané mají najít všechny informace o pronájmech, prodejích a dražbách bytových a nebytových prostor na jednom místě pomocí běžného prohlížeče. Registrovaní uživatelé mají dostávat nabídky ihned po zveřejnění do své schránky elektronické pošty.

Jak projekt probíhal

Zadání výběrového řízení bylo dosti specifické. Provedli jsme detailní analýzu požadavků zadavatele a vytvořili náhledy pro mobilní a webovou aplikaci. Dopracovali jsme design celé aplikace a odsouhlasili jej s klientem.

Vzhledem k náročnému termínu jsme už souběžně s analýzou vytvářeli backend aplikace a důsledně ho testovali. Po odsouhlasení designu jsme nakódovali frontend aplikace.

  • Červen 2017 — zahájeno výběrové řízení.
  • Říjen 2017 — dokončena implementace a testování aplikace.
  • Listopad 2017 — aplikace nasazena do ostrého provozu

Realitní portál běží formou služby na prostředcích Blue Partners v garantovaném hostingovém centru. Služba má definovaný service-level agreement (SLA), který se měsíčně reportuje.

Ke konci března 2020 navštívilo adresu https://realitniportalpraha.cz přes čtvrt milionu návštěvníků.

„Realitní portál hlavního města je dalším krokem k transparentnímu nakládání s městským majetkem. Správa majetku se stává otevřenější a modernější. Nová online služba je uživatelsky příjemnější než vyhledávání nabídek na úřední desce.“

Karel Grabein Procházka, radní hlavního města Prahy pro správu majetku

Nároky na klienta

  • Odsouhlasení grafického vzhledu aplikace
  • Seznámení s obsluhou aplikace
  • Akceptační testování aplikace

Klíčové přínosy očima klienta

  • Transparentní nabídka majetku na jednom místě
  • Místo pro uveřejnění investičních pobídek
  • Přehledná prezentace včetně mapového podkladu
  • Filtrování podle oblastí a kategorií
  • Možnost odběru novinek
  • Jednoduché sdílení na sociálních sítích
  • Jednoduchá komunikace uživatelů se správci objektů