Správa IT na ZŠ a MŠ Ohradní

2018

Náš klient

Základní škola a Mateřská škola na Praze 4 o velikosti 1000 žáků, 90 učitelů, 161 počítačů.

Potřeba klienta

  • Fungující IT za rozumné peníze
  • Rychlá reakce IT na požadavky
  • Všichni žáci mají své přihlášení
  • Postupná digitalizace podkladových materiálů
  • Provozování systému Bakaláři

Jak projekt probíhal

Spolupráce začala auditem GDPR, přičemž byla zjištěna nespokojenost ZŠ se stávajícím IT technikem. Následně jsme provedli základní hodnocení (test) IT, které se zaměřovalo na provoz, bezpečnost, řízení, organizaci IT a personální bezpečnost. Výsledky testu jsme předložili vedení školy a nabídli jsme jim zpracování základní dokumentace systémů a další doporučené činnosti ke zlepšení celkové spokojenosti s IT. Před prázdninami jsme se s vedením školy domluvili na kompletním outsourcingu správy IT. Během prázdnin i zbytku roku začala postupná transformace.

„Již od představení GDPR analýzy pro školy jsem věděla, že spolupráce s Blue Partners bude fungovat. Změna dodavatele IT není nikdy jednoduchá, ale po letech spolupráce jsem opravdu ráda, že se o nás a naše IT starají. IT nám funguje jak na drátku, a to je pro školu důležité“

Mgr. Eva Smažíková, ředitelka školy

Potřebné změny v rámci transformace outsourcingu IT:

  • Byla vyměněna většina PC za nové, přičemž byla navržena nová image pro efektivnější nasazování.
  • Postupná transformace dat do cloudu M365 (OneDrive, MS Teams, SharePoint), která se při nástupu koronaviru ukázala jako správná, protože škola byla schopna ihned poskytovat vzdálenou výuku včetně sdílení materiálů.
  • Náhrada nevyhovujících projektorů za velkoplošné obrazovky (učitelé nepoužívají papírovou přípravu, vše je digitalizováno)
  • Zlepšení zabezpečení (nasazení VPN serveru, centrální správa PC i mimo síť školy pomocí ESET ERA)
  • Modernizace datových sítí, obnova kabeláže, redukce aktivních prvků

Náročnost pro klienta

  • Čas na formulaci zadání a převzetí práce (jednotky hodin měsíčně)
  • Čas na ohlášení závady (minuty měsíčně)
  • Diskuse o navrhovaných zlepšeních (jednotky hodin / kvartál)

Klíčové přínosy očima klienta

  • Garance funkčního IT
  • Rychlá reakce na požadavky
  • Snadná komunikace, lidský přístup
  • Odbornost řešení IT problematiky
  • Známé náklady na IT i potřeby IT
  • Komplexní služby nejen v oblasti outsourcingu IT

Přehled hlavních služeb zajišťované v rámci outsourcingu IT:

  • Bakaláři a vše okolo správy studia – IIS a SQL server
  • sdílení souborů a uživatelské identity – server AD, FileShare
  • tiskový server MyQ (centrální správa tisku)
  • ověření uživatelských identit pro office365 – ADFS
  • centrální správa aktualizací - WSUS
  • připojení na vzdálenou plochu - RDS
  • bezpečnost – ESET
  • bezpečné připojení – OpenVPN server
  • zálohování dat – Synology Backup
  • řízení sítě – Cisco Meraki
  • telefony – Cisco IP ústředna
  • správa kamerového systému
  • instalace a správa dveřního a docházkového systému