Projektová kancelář a vedení IT projektu

2008 - 2012

Náš klient

Úřad zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) jedná před soudy, rozhodci nebo stálými rozhodčími soudy, se správními úřady a jinými orgány ve věcech týkajících se majetku státu.

Potřeba klienta

Klient požadoval rozšířit stávající informační systém evidující majetek státu o modul Centrálního registru administrativních budov s přístupem všech státních organizací. Úkolem nového systému bylo:

  • Zajistit podrobnou evidenci majetku, pasportizaci objektů a dokumentace (mapy, plány, výkresy, schémata) ve vazbě na registr RUIAN.
  • Zajistit přehled o využití kapacit.
  • Sledovat a reportovat vývoj nákladů na provoz jednotlivých objektů.
  • Sledovat a reportovat výnosy z jednotlivých objektů.
  • Provázat evidenci s katastrem nemovitostí, včetně sledování změn.
  • Zajistit metodickou podporu a vzdělávání pilotním uživatelům.
  • Navrhnout a kontrolovat dodržování jednotné metodiky rozpočítávání a vyhodnocování nákladů na správu a údržbu budov.

Jak projekt probíhal

  • Září 2008: Zahájena příprava projektu. Vytvořili jsme dokumentaci pro zajištění podpory projektu a studii proveditelnosti.
  • Leden 2010: Vytvořili jsme projektovou dokumentaci. Projekt byl rozdělen na 13 podprojektů.
  • Únor 2010: Byla podána žádost do 3. výzvy operačního programu IOP.
  • Červen 2010: Projekt byl schválen.
  • Červenec 2010 – říjen 2012: Implementace jednotlivých částí projektu. Kompletní podpora jednotlivých výběrových řízení a komunikace se zástupci strukturálních fondů.
  • Říjen 2012: Projekt je dokončen a registr spuštěn v rutinním provozu.

“Bez projektové kanceláře Blue Partners si nedovedu představit úspěšné nasazení tak robustního systému, jakým CRAB je, v tak krátkém čase.”

Ing. Kateřina Schön, ředitelka odboru Organizačního a projektového řízení, ÚZSVM

Náročnost pro klienta

  • Definovat cíle projektu.
  • Zajistit uživatele nového systému dle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích.
  • Předat všechny požadavky na systém.
  • Ověřit funkčnost předaného systému.
  • Provozovat registr minimálně 5 let po uvedení do ostrého provozu.
  • Archivovat projektovou dokumentaci.

Klíčové přínosy očima klienta

  • Opora ve spolehlivém a erudovaném partnerovi, který projekt posunoval kupředu a zajišťoval podporu komunikace mezi vedením projektu, klíčovými uživateli a správci fondů.
  • Vzájemná očekávání překládal do všem srozumitelného jazyka, s detailní znalostí klientových potřeb kvalifikovaně oponoval dodavatelům.
  • Kvalitní zadání přineslo lepší nabídky, ty byly kvalifikovaně posuzovány.
  • Konstruktivní komunikace se správci podpory eliminovala změny během projektu a prodlení se schvalováním jednotlivých aktivit.