K předchozí kapitole: E-kniha „NIS2 jednoduše“ – Úvod (1/12)


Ztráta milionů korun anebo 60% měsíčního obratu, tolik podle dostupných statistik stálo napadení kybernetickým útokem průměrnou střední firmu.

Kolik by to bylo u vás?


Vzhledem k častějším a sofistikovanějším útokům je v dnešní digitalizované době zlepšování kybernetické bezpečnosti ve firmách nezbytností.

4 hlavní důvody proč kybernetické bezpečnosti věnovat pozornost:

Proč věnovat kyberbezpečnosti pozornost? 1. Ochrana před finančními ztrátami

1. Ochrana před finančními ztrátami

Jedna chyba v bezpečnosti může stát více, než si myslíte. I malé firmy mohou čelit obrovským finančním ztrátám v důsledku bezpečnostních incidentů. Předcházení těmto incidentům může ušetřit nemalé peníze, ale i čas a zdroje.

Proč věnovat kyberbezpečnosti pozornost? 2. Předcházení výpadkům a narušení provozu

2. Předcházení výpadkům a narušení provozu

Každý den výpadku může znamenat citelnou ztrátu zákazníků. Buďte připraveni a zkraťte případné odstávky na minimum.

Proč věnovat kyberbezpečnosti pozornost? 3. Zajištění důvěry zákazníků

3. Zajištění důvěry zákazníků

V dnešní době je důvěra zákazníků klíčová. Povědomí o ochraně klientských dat roste a ochrana je vaší nezbytnou vizitkou. Jakékoli pochybení v této oblasti může firmě vážně uškodit a ztratit důvěru svých zákazníků.

Proč věnovat kyberbezpečnosti pozornost? 4. Prevence právních komplikací

4. Prevence právních komplikací

Nedodržení bezpečnostních předpisů dnes často vede k vysokým pokutám, a i soudním sporům. Je důležité být v souladu se zákony a nařízeními.

Co vše je potřeba započítat do ztrát?

  • Přímá ztráta financí
    • Platby specialistům (obnova dat, zabezpečení, apod.)
    • Případné penále a pokuty
    • Proplacené falešné faktury
    • Platba mzdy či náhrady mzdy vlastním zaměstnancům za dobu, kdy nemohli pracovat
    • Platba vlastním zaměstnancům za práci navíc (např. při pořizování ztracených dat, zvýšené komunikaci se zákazníky, apod.)
  • Nepřímé finance
    • Ztráta příležitostí
    • Ztráta zákazníků
    • Ztráta reputace či náklady na znovuzískání reputace (reklamní kampaně, obchodní cesty)
  • Chybné rozhodování díky změněným nebo nedostupným datům


Tento článek je součástí e-knihy „NIS2 jednoduše“, kterou si celou můžete stáhnout zde.

K další kapitole: E-kniha „NIS2 jednoduše“ – NIS2 a její implementace (3/12)

Konzultace k NIS2 zdarma

Získejte 30 minut konzultace zdarma!

Neváhejte a využijte možnost bezplatné konzultace s našimi odborníky. Zavolejte nám nebo napište a zjistěte, jak vám můžeme pomoci s přípravou na NIS2.